Pan Kupeček z prahy mi poslal hezký mail, kde mne upozornil na některé nesrovnalosti v článku o sešitových jízdních řádech. Za upozornění mu děkuji, dopustil jsem se zde skutečně několika zásadních chyb. Také tu najdete krátkou glosu o tom, jak by měl tento server pokračovat...
Přeji Vám dobrý den a rád bych Vás upozornil na nepřesnost
poznámky u ukázky Sešitového jízdního řádku pro vlak MOs 3517.
Tento vlak má v záhlaví v rámečku uvedeno S a křížek. Tato značka znamená vyjma
(mimo) tj. v úseku Dolní Kralovice - Trhový Štěpánov vlak nejezdil v sobotu,
neděli a svátek tj. z Dolních Kralovic do Benešova jezdil jen pracovní dny a
vedl jej motorový vůz M z131.1 Protože je za parním vlakem pro úsek Trh.
Štěpánov - Vlašim uvedeno písmeno S, jezdil tento vlak v tomto úseku v sobotu
jako parní vlak (z Vlašimi do Benešova zřejmě pokračoval motorovým vozem M 131.1
- parní vlak je uveden pouze pro úsek Trh. Štěpánov - Vlašim). Křížek za vlakem
znamená, že vlak jede v neděli a svátek tj. v tomto případě Trh. Štěpánov -
Benešov u Prahy s přímými vozy Dolní Kralovice - Praha, hl. n. ).
Věta "Pokud by byl svátek či neděle, jednalo by se o vlak parní, s přímými vozy
do stanice Praha hl. n." by měla znít: "Pokud by byl svátek či neděle, jednalo
se o vlak parní, jedoucí pouze z Trhového Štěpánova do Benešova, v němž byly
přímé vozy do stanice Praha hl. n."
V Dolních Kralovicích jsem byl na dětském táboře v roce 1959 (na Želivce),
Tehdy, když jsme šli na výlet na Čertovy díry, šli jsme kolem nádherného mlýna v
Budči, jenže už jsou to jen vzpomínky. V Dolních Kralovicích jsm byl ještě v
roce 1973 (nebo 1974), kdy již obec byla zbourána, ale stálo ještě skladiště u
nádraží, budova horního zámku, kostel a nějaká budova za nádražím. Naposledy
jsem byl na mostě přes Želivku u Dolních Kralovic v roce 2001.
Vaše stránky jsou jinak velmi poučné a zajímavé, jen je mi líto, že neexistuje
více literatury o zaniklých Dolních Kralovcích i o této trati. Kdysi jsem
slyšel, že to byla nejhezčí místní drah v Čechách, což mohu jen potvrdit,
zvláště úsek mezi Trhovým Štěpánovem a Dolními Kralovicemi.
S pozdravem Kupeček, Praha
Ještě jednou děkuji za konstruktivní připomínku k článku
o sešitových jízdních řádech. To mne utvrzuje v tom, že tyto stránky mají
smysl a lidé na tuto dávno zaniklou lokálku a městečko na břehu Želivky
nezapoměli S tím také nastává otázka, jak dále pokračovati, tedy se s těmito
stránkami. V nejbližší době by měl server speaker.cz doznat zásadní změny.
Především je to zavedení nového CMS, tedy redakčního systému. To se týká hlavně
osobní stránky autora, kde by měl být překopán celý web a přestavěn na blog s
tím, že bude vypuštěn osobní deník, který se již léta neaktualizuje a tudíž
ztratil smysl. Server speaker.cz provozuje několik dalších webů a diskusních
boardů, včetně mailových boxů a to od motorkářské tématiky a ž po web o
Mariánském poutním místu
Hrádek u Vlašimi, kde byl již nový CMS úspěšně nasazen.
Železniční stránka samotná by v roce 2009 ještě neměla doznat zásadních změn,
zavedení nového CMS je plánováno i zde, ale vzhledem k velkému obsahu informací
je to plánováno na rok 2010, bude to totiž doslova běh na dlouhou trať. Změna je
pochopitelně nutná, zajedno pro neustálý vývoj internetových aplikací, pak také,
že doposud používaný CMS phpRS liž několik let stagnuje s minimální technickou
podporou. Také je potřeba tento web plně otevřít zrakově postiženým, což nový
CMS Drupal na 100% splňuje. Další problém jsou fotogalerie. S rozáhlou
modernizací serveru, jež proběhla v roce 2008 a následnými upgrady SQL databází
a zavedení GGI skriptování přestaly původní fotogalerie fungovat, nové
technologie je již nepodporují, respektive jejich zastaralé knihovny. To si
ještě vyžádá čas, fotogalerie obsahují totiž mnoho cenného obrazového materiálu.
Prosím uživatele o strpení, nové fotogalerie pochopitelně již zaváděny nejsou a
systémovou galerii požitého phpRS také nechci již aktivovat, protože tento CMS
bude zde také vyměněn a problém by tu vyvstal opět znova. Uvažuji o využití
moderních galerijlních modulů Drupalu, kam by měl být veškerý obrazový materiál
převeden. Pochopiteltě zde budou také, jak je zde léta zvykem, jako užitečné zajímavosti doplňovány drobné informace a články o všech železnicích světa, jak tomu bylo doposud.
Jak pan Kupeček správně poznamenal, s obstaráváním nových informací jsou čím dál
více potíže. Archivy pamětníků nejsou bezedné a celá problematika této zaniklé
dráhy se stále více propadá, s postupujícím časem do hlubin historie. Už proto
je nutno v tomto úsilí vytrvat. Dojde zřejmě k tomu, že se budu muset v
budoucnosti často obracet i na státní instituce, ústřední drážní archiv a
podobně. Tedy doufám milí uživatelé, že najdu u vás pochopení a podporu, už
proto, že historie této malé romantické dráhy a města do kterého vedla, by
neměla být zapomenuta...
Správce stránek