Stránka 1 z 3
		
			
				Jak spravne napnout retez?
				
Napsal: 
čtv čer 07, 2007 13:16:45 
				od Micek
				Cau. Nedavno sem pichnul zadni dusi.. a byla nutna vymena...
po vymene sem si vsimnul, ze retez je na muj vkus az prilis volnej...planda v rozmezi asi 5 cm nahoru a dolu...
nevite nekdo jak ma byt spravne napnuty? jakou ma mit vuli nebo tak?
dik 

 
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
čtv čer 07, 2007 14:51:29 
				od Jurajc
				No moja plapola tak 0,5 cm.  Viem, ze nesmie byt nasponovana.
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
čtv čer 07, 2007 15:01:21 
				od ben
				max. 1cm dole aj hore ale lepsie je aj trochu viac ju nasponovat lebo ked si na babetu sadnes tak sa uvolni
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
čtv čer 07, 2007 15:47:53 
				od Micek
				jo.. diky...
zkusim to...
btw.. kdyz ho napnu pomoci tech napinaku... da se nejak kontrolovat symetrie toho kola k ose babety?
jako aby zadni kolo pak nejelo jinam nez predni... :/
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
čtv čer 07, 2007 16:19:10 
				od Ondrassek
				Micek píše:jo.. diky...
zkusim to...
btw.. kdyz ho napnu pomoci tech napinaku... da se nejak kontrolovat symetrie toho kola k ose babety?
jako aby zadni kolo pak nejelo jinam nez predni... :/
já to dělám od oka a je to ok 

 
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
čtv čer 07, 2007 16:33:27 
				od Woozie
				Ja to robim podla zadneho blatnika. aby bolo zhruba v strede blatnika. a je to OK
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
čtv čer 07, 2007 22:05:32 
				od Proton
				No to já zase snažím se dívat zároveň s předním kolem .. prostě od oka  

 
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
pát čer 08, 2007 0:00:27 
				od Micek
				asi to taky strelim od oka...
jinak sem se docet ze "spravne" se to dela rovnou latkou .. prilozi se na okraje plastu predniho a zadniho kola..
kola se musi dotykat ve vsech ctyrech bodech ty late...
a tak je zarucena souosost...
snad se mi to povede, nerad bych pri jizde rovne sjizdel pod kola nakladakum  
  
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
pát čer 08, 2007 10:55:40 
				od Ondrassek
				Micek píše:asi to taky strelim od oka...
jinak sem se docet ze "spravne" se to dela rovnou latkou .. prilozi se na okraje plastu predniho a zadniho kola..
kola se musi dotykat ve vsech ctyrech bodech ty late...
a tak je zarucena souosost...
snad se mi to povede, nerad bych pri jizde rovne sjizdel pod kola nakladakum  
  
jj, ja si taky myslím, že od oka je to ok. .Dělám to tak od jakživa a neměl jsem nikdy ještě problém 

 
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
pon čer 11, 2007 2:23:57 
				od avar
				"Micek"
to meranie pomocou laty sedí. Kedysi to bolo bežne uvádzané v starých moto príručkách. Aj sme to na Jawách takto robili. Dnes na babette si tým hlavu netrápim a pozerám, že nielen ja. Jednoducho od oka a basta.
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
úte čer 12, 2007 10:29:30 
				od Doly
				da se nejak kontrolovat symetrie toho kola k ose babety?
jako aby zadni kolo pak nejelo jinam nez predni... :/
Dělá se to tak, že přiložíš nejaké ROVNÉ "pravítko" (dřevěnou lať) od začátku předního kola až ke konci zadního a srovnáš řídítka tak, aby byl plášť predního kola vředu i vzadu u něj. V tomto okamžiku by mělo být zadní kolo taktéž přední i zadní částí pláště u této latě. Pokud je nějaká mezera u zadního kola, tak se musí zadní kolo poštelovat. Nemám digi.foták, jinak bych ti to nafotil.
 
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
ned čer 17, 2007 22:58:45 
				od Mr.babetta
				mě by zase pro změnu zajímalo,jeslti vám po napnutí řetězu,vypnutí pohonu a roztočení zadního kola šlapkama při dojíždění kola do klidu jakoby zadrhne nebo se prostě pomalu dotočí........neb já když ho napnu moc,tak při otáčení šlapkama cejtim docela velkej odpor.......jenže se bojim ho mít moc volnej protože bych si nerad namlel hubu..........a má ten odpor pak třeba nějakej vliv na rychlost/akceleraci? . díky za odpovědi.
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
pon čer 18, 2007 9:13:18 
				od igoreva
				Skontroluj si pri napnutí reťaze, či ti behom jednej otáčky nekolíše napnutie.
Nepresnosťou výroby, hádzaním rozety a pastorka dochádza k nepríjemnému pulzovaniu reťaze.
Pri rýchlosti 40 km/h. zle napnutá reťaz poriadne lieta.
Málokto má to šťastie, že mu nehádže rozeta a ani pastorok, takmer na každej Babette to robí. Niekomu menej a niekomu viacej. 
Ak je tu niekto taký čo mu reťaz nehádže nech s prihlási!!!
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
pon čer 18, 2007 11:07:26 
				od Mr.babetta
				igoreva píše:Skontroluj si pri napnutí reťaze, či ti behom jednej otáčky nekolíše napnutie.
Nepresnosťou výroby, hádzaním rozety a pastorka dochádza k nepríjemnému pulzovaniu reťaze.
Pri rýchlosti 40 km/h. zle napnutá reťaz poriadne lieta.
Málokto má to šťastie, že mu nehádže rozeta a ani pastorok, takmer na každej Babette to robí. Niekomu menej a niekomu viacej.
díky,určitě zkontroluju ,a s tou rychlostí ,má to na to vliv když bude moc napnutej?
 
			 
			
		
			
				
				
Napsal: 
pon čer 18, 2007 11:27:43 
				od igoreva
				Ano, má to vplyv na rýchlosť a dosť veľký. 
A tiež na životnosť reťaze a reťazových kolies.
Ak silno napneš reťaz a navyše ti rozeta alebo pastorok, alebo oba dokopy hádžu, tak vzniknuté zvýšene trenie vo valčekoch reťaze znižuje účinnosť reťazového prevodu. Platí pravidlo, že volnejšia reťaz je vždy lepšia ako silno napnutá. Pravdaže za predpokladu, že obe reťazové kolesa vôbec nehádžu, čo na babetách je iba zbožné prianie. Doporučujem všetkým odstrániť si pulzovanie napnutia reťaze!!!
Ten, kto si dobre doladí reťazové kolesa, tak že budú minimálne hádzať, može aj reťaz viacej napnúť.
Mne reťaz tiež dosť pulzuje v napnutí. Mám ju napnutú tak, že spodnú vetvu prstom zatlačím hore o cca 2.5 cm pri volnejšom stave a pri pootočení o pol otáčky, keď je napnutejšia je zdvih iba 8 až 10 mm.
To pulzovanie ma dosť serie lebo mi spôsobuje dodatočný hluk. Skús sa spustiť z kopca rýchlosťou 45 km pri vypnutom motore a počúvaj hučanie reťaze. Dobrý prevod nesmie kolísavo hučať.