moje bába 210

Napsal:
čtv bře 13, 2014 3:05:02
od pepec
Zdarec babeťáci, jsem na fóru nový tak se chci taky pochlubit svým strojem...
Svou bábu sem si koupil minulej rok koncem prázdnin .. furt sem přemejšlel co si mám koupit za stroj.. nakonec mě to chytlo a za každou cenu sem musel mit babettu .. každej den sem koukal na internet(min 3x) až se nějaká oběví.. v dobrém stavu za dobré peníze... oběvila se 70km od domova za 3000,- .. tak sem si pro ni zajel .. chvíli sem jezdil s ostatními .. jenže ti mají fechtly takže sem nestíhal .. tak sem místo 13z nasadil
15z. kolečko.. četl sem spoustu článků po internetu o zadírání atd .. tak sem namontoval teploměr na motor .. koupil sem ho na aukru za pár korun.. teploměr do masa, ustřihl jsem čislo napájel metr drátu a dal do válce .. na delší cesty je to paráda ..
Koupil jsem ji s karburátorem BING, a pán co mi ji prodával říkal že má zvětšené kanálky.. jede hodně dobře .. ostatni babetty co mají kámoši nemají šanci .. vážím 100kg a na rovině to výtáhnu na 55-60 a z mírného kopečka sem jel 70!! samozřejmě s 15z. tachometr jsem měřil podle GPS a neproměřuje .. docela sem se divil

.. dodělal jsem si přídavné chlazení ,stabilizátor aby nepraskaly žárovky . Vše jsem dělal přes zimu s GO motoru .. nejdříve sem měl v plánu jen udělat čelisti .. protože klouzaly.. ale zjistil sem že je vůle na klice .. rozpůlil .. koupil všechny nová ložiska gufera osku mosaz. pouzdra atd .. už mám vše složené a zase jezdím

přidávám pár fotek .. pište názory.. ty špatné i ty dobré, popřípadě co by ste vylepšili ...
FOTKY :
http://pepec92.rajce.idnes.cz/nastenka
Re: moje bába 210

Napsal:
čtv bře 13, 2014 8:19:35
od Pavel
Teploměr ti je úplně k ničemu. Když něco odejde v motoru, tak je to z 90% ložisko na klice a to žádným teploměrem nezměříš. 15z kolečko se podle mě nikdy neprodávalo, alespoň jsem ho v ceníku žádného eshopu neviděl. To sis musel někde nechat vyrobit. Je dobré, že si ten motor rozpůlil, nechal zrepasovat kliku a opět složil. Takhle máš jistotu, že pojezdíš a nebudeš řešit postupné odumírání dílů. Takto by se to mělo udělat u každé Babetty hned po koupi. Mám s tím už mnohaletou praxi. Pořád stejný scénář, kdy si lidé koupí Babettu, ujedou pár desítek/stovek km a pak jsou rozčarováni, že se jim tam pořád něco kazí. Nakonec se naštvou a koupí si skútr. Přitom stačilo udělat GO motoru.
Re: moje bába 210

Napsal:
čtv bře 13, 2014 8:54:39
od pepec
přesně tak a zas tolik peněz to nestoji .. a nemam strach že mě někde nechá stát .. . teploměr mám ve válcu .. jezdíme dlouhé trasy tak mám strach aby se to nezadřelo když to drtim dlouho ..inspirovat sem se nechal právě tady na fóru.. ložisko se muže dlouho jízdou taky zničit ? :-O .. no to 15z kolečko sem dostal k babetě při koupi .. ještě s pár dalšíma dílama ..teď mám v plánu ještě vyrobit volnoběžku abych mohl jezdit z kopce bez plynu ..

Re: moje bába 210

Napsal:
čtv bře 13, 2014 14:07:52
od RottenFox
Ta fotka na tom mostě vypadá, jak kdyby to bylo tady u nás u Hracholusek.
Pěknej stroj.
Re: moje bába 210

Napsal:
pát bře 14, 2014 16:09:55
od Pavel
Takže po popořadě.
Teploměr tam máš na okrasu, viz můj předchozí příspěvek. Motor běžně pracuje při teplotě 150°C, i víc a pořád je vše OK. U vzducháčů se teplota moc neřeší, pokud se ti teplem nedeformuje palivový filtr na hadičce u karburátoru, netaví víko alternátoru nebo nechce jet motor víc než 35km/h, tak je to OK. Většinou je přehřívaní motoru způsobené špatným předstihem zapalování (mechanicky může být dobře v 1.5mm od HÚ, ale elektronicky špatně - nejčastěji vadná impulzní cívka na statoru. Bez KPZtky nezjistíš ani prd.
Babetta motor je stavěn na dlouhé, opravdu dlouhé trasy, že bys tomu sám nevěřil, že to je schopný ujet, takže nějaká tvoje 100km vyjížďka či kolik jezdíváš, a nevytáčíš při ní dlouhodobě motor na max (max do 5tis ot/min), to je pro motor úplná brnkačka a nemá to vliv na to, že by ti mělo kvůli delším trasám odejít něco na motoru. Nejdůležitější pro Babettu je, aby jezdila pravidelně. Delší odstavení ji škodí, nebo úplně zničí. Proto, když koupíš nějakou zánovní Babettu-ležáka s najetými 2tis km, je lepší rovnou udělat GO motoru, protože jinak se ti tam všechno rozdrolí/upadne po párset km.
Pokud se ti přidírá nebo zadře píst, což se mi teda ještě v životě nestalo, tak buď nemícháš olej do benzínu nebo bych nakopal do pr...člověka, který dělal výbrus. Nechat udělat znovu jinde a poctivě. Z vnitřních součástek motoru 210 odchází z 80% ložisko na klice, protože je značně poddimenzované, z 10% odejde volnoběžka (buď použitím špatného oleje nebo stářím. Nemůžeš se ani rozjet) a zbylých 10% jsou jiné závady typu prasklý p.kroužek, vylágrované postranní ložiska kliky. Kdyby se začaly dělat lepší ložiska na klice a lil si do převodovky kvalitní olej a dal tam nějaký lepší píst (např. Almet), tak motor půlíš až po 20-30tis km.
Z vnějších dílů motoru je poruchovost v tomto pořadí : tyristor, indučka, zapalovací cívka, impulzní cívka a nakonec až teprve špatná zapalovací svíčka. Nepočítám rozdrolené startovací pakny a 1x po 10 tis km prasknutý řemen. Karbec je spolehlivý, když máš přídavný filtr a vypouštíš ho při odstavení.
Re: moje bába 210

Napsal:
sob bře 15, 2014 16:40:24
od pepec
díky, hned jsem o něco chytřejší... tak jsem měl strach zbytečně .. ale lepší než na všechno vysr**t