Ahojte, hoci toto fórum čítam už nejaký ten rok, podarilo sa mi konečne stať sa aj jeho členom. Pred niekoľkými rokmi, keď môj otec chytil na staré kolená druhú pubertu a kúpil si cestnú Yamahu, zveril do mojej opatery staručkú Babettu 210, na ktorej sa vozil takmer každé leto. Keďže je pedant, zvyčajne sú jeho veci v rovnakom stave v akom boli pri kúpe (ak nie v lepšom ) nezávisle od ich veku. Babettka teda frčala bezchybne napriek tomu, že jej v tom čase už ťahalo na tridsiatku. Keďže mala najazdené cez 13 tisíc kilometrov a mala takmer všetky diely originálne, rozhodol som sa, že jej dám spraviť generálku. Našiel som súkromníka, ktorý prevádzkuje servis na malé motocykle a venuje sa aj starým Jawám. Po generálke žiaľ začalo peklo. Dovtedy bezchybne fungujúca Babetta sa stala poruchovou. Keď sa opravila jedna vec, odišla zase iná. Keďže som nemal poňaťia o cenách servisu, napratal som do nej asi 3x jej celkovú hodnotu, za čo si doteraz trieskam hlavu o stenu. Až nedávno mi praskli nervy a začal som vyhľadávať iného servisáka. Keďže v mojom okolí žiadny oficiálny servis na takéto staré stroje nie je, začal som sa pýtať v obchodoch s náhradnými dielmi. A dozvedel som sa presne to, čo som tušil ... servisák, u ktorého som dovtedy servisoval babettu je "známa firma" s astronomickými cenami a "stálymi zákazníkmi" keďže akonáhle niečo opraví, treba ho navštevovať pravidelne. Začal som teda intenzívne študovať na internete o mechanike Babetty a rozhodol som sa servisovať si ju sám. Posledných pár dní som doslova strávil od rána do večera v garáži, no výsledok je ten, že babettka opäť začína fungovať
Nejaké tie špecifikácie pre budúcu diagnostiku:
Prevody: 14z/47z
Riadiaca spojka: Ľahká (originál, nanovo nalepené všetky obloženia v spojkách)
Výbrus: Prvý po GO (najazdené cez 500km)
Karburátor: Originálny, krásne čistý.
Babetta nemala nikdy v živote ani náznak hrdze, dokonca ani v nádrži a vnútri rámu.
Nedávno menené všetky guferá, tyrystor, reťaz, rozeta, pastorok.
Prečistené všetko, čo mi napadlo.