od Starec » ned úno 28, 2010 4:43:58
Keď som ešte prevádzkoval servis mal som z Pov. strojárni jeden prípravok na lepenie čeľustí do ktorého sa dali zachytiť všetké čeľuste aké sú na Babettách. Jednoducho sa do toho vložili čeľuste, pár kolíčkov sa presunulo, aby boli v správnej polohe, prilepilo sa obloženie a zároveň sa to aj samotným prípravkom pritlačilo, nechalo vyschnúť a ak to bolo vyschnuté, zas sa preložili kolíčky, zabrúsilo sa to do správneho uhla a hrúbky. To bola celá sranda. Žial prípravok som ja hlupák za pár babiek prepustil majiteľovi servisu Oskar v Košiciach. Ovšem lepil som najedné čeľuste aj bez toho prípravku a vždy to bolo dobré, len to zabrúsenie do uhla a šírky trocha viac času zabralo. Tak ak by ste náhodou mali možnosť zohnať buď nové, alebo použité obloženie z brzd na žeriavoch, výťahoch. ( je ideálne na brzdové obloženie, lebo je mäkšie, má dobrú prílnavosť a nepískajú. Ovšem môžte to používať na všetké čeľuste) Lepidlo som používal bežné sekundové, za 15-20 korún, ovšem najlepšie sa mi osvedčilo Super Gulle, je v takom žltočiernej tube. Ostatné nie sú až také kvalitné, ale dá sa, len sekundové super chemopren nevyhovuje, nestvrdne. Plochy samozrejme dôkladne očistiť a odmastiť acetónom. Použiť skutočne len minimálne množstvo lepidla na obe časti a dôkladne pritlačiť a ak vyschne, tak potom dosadaciu plochu upraviť. Na pritlačenie je dobré si urobiť z hrubšiebo plošaká ohnuteho do oblúka také prítlačné kúsky, potom čeľusť komplet zachytiť do sveráka. Schnúť ma minimálne 12 hodím. Takto som už lepil čeľuste aj na Jawu 250 a podľa mojich poznatkov to rok držalo, potom som stratil kontakt z majiteľom tak neviem ako ďalej to vydržalo. Nemyslím, že by lepenie obloženia bol až taký problém kto vie trocha pohnúť rozumom.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....