převrtání na 45 mm, 65ccm

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

převrtání na 45 mm, 65ccm

Příspěvekod jkjirka » pon črc 16, 2012 23:46:09

Napadlo mě, že by se po výrobě nové vložky (materiál kolem 300), přestružení díry válci a v karterech na větší průměr a použití pístu 45 mm ze simsona dal vyrobit válec o obsahu 65 cm3. Při síle stěny vložky 3mm zůstane podle mě ještě dostatečně silná hliníková stěna válce. Ještě by se musela upravit hlava, horní ložisko bych zkusil zatím bronz, tvar a velikost kanálů??, viz: http://wmoto.ic.cz/litina-litinove-polo ... motoru.php a http://www.almet.cz/pisty-motocykly.html. Co si o tom myslíte? Co by vydržela ložiska na klice? V čem by mohl být zádrhel?
jkjirka
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát kvě 04, 2012 13:13:04

Re: převrtání na 45 mm, 65ccm

Příspěvekod abo » úte črc 17, 2012 0:13:16

Uchladiť to?
abo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte čer 05, 2012 12:57:46
Bydliště: Košice

Re: převrtání na 45 mm, 65ccm

Příspěvekod RomanR » úte led 12, 2021 23:35:50

jkjirka píše:Napadlo mě, že by se po výrobě nové vložky (materiál kolem 300), přestružení díry válci a v karterech na větší průměr a použití pístu 45 mm ze simsona dal vyrobit válec o obsahu 65 cm3. Při síle stěny vložky 3mm zůstane podle mě ještě dostatečně silná hliníková stěna válce. Ještě by se musela upravit hlava, horní ložisko bych zkusil zatím bronz, tvar a velikost kanálů??, viz: http://wmoto.ic.cz/litina-litinove-polo ... motoru.php a http://www.almet.cz/pisty-motocykly.html. Co si o tom myslíte? Co by vydržela ložiska na klice? V čem by mohl být zádrhel?

To zní jako nějaký triler křížený s hororem. Klika by to nevydržela. Tedy pokud bys to dokázal rozchodit. Simson dělal dva obsahy válců. 50 a tuším že 70 ccm. Prodával, možná v Německu ještě prodává sadu pro přestavbu z padesátky na sedmdesátku, ale k ní patří i zesílená klika. Celý komplet kupoval před pár lety jeden maník asi za 10 000,-Kč a přestavoval nejslabší moped Stadion na tento motor pro závody. Musel nechat vyvařovat a přetvarovat i kartery. Podrobnosti neznám. Jezdilo mu to údajně 100 km/h. Jen si neumím představit, jak to udržel na silnici.
Osobně bych se do něčeho takového rozhodně nepouštěl. Je to dobrodružství s nejistým koncem a jistou ztrátou nemalé finanční částky. Babettu si zachovej v orig. stavu, je to dnes už veterán a po nějakém čase bude jeho cena stoupat. Ale jen v orig, stavu. Pokud chceš jezdit rychleji, a máš jen ŘP na malé motocykly, tak si sežeň toho Simsona. V Německu je mnoho inzerátů a internet máš. Než dát 10 tis. Kč či více do nejisté přestavby, tak za ty peníze seženeš funkčního Simsona. A Babettu si schovej jako klenot na budoucí časy.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: převrtání na 45 mm, 65ccm

Příspěvekod bundes » úte črc 22, 2025 14:40:07

Oživím starší téma, protože o zvyšování objemu přemýšlím u obou svých padesátek (Babetta 225, Jawa Pionýr 50/550). V současnosti je na trhu několik výrobců, kteří přímo nabízejí kity na 60, respektive 70 ccm. Například Hozman racing:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/204174 ... abetta.php
https://motorky.bazos.cz/inzerat/204336 ... ta-210.php

Nevýhoda řešení o objemu 70 ccm je nutnost upravit kartery a dát podložku pod válec. I v případě objemu přesně 60 ccm už je za mě lepší oslovit renomovaného výrobce minimálně kvůli výběru vhodného pístu, kdy je nutné dopasovat píst z jiného motocyklu.

Co se týče levnějších samodomo úprav, tak se mi jeví jako optimálnější jít cestou převrtání Babetty na 42 mm (12. výbrus), což poskytne bez potřeby vyšších investic objem 57 cm3 (série má 49 ccm, jedná se tedy o nárůst 16 %). Takový píst je ve standardní nabídce prodejců.

Pro srovnání Pionýr se dá převrtat se standardní nabídkou pístů na 41,25 mm (13. výbrus), což poskytne objem 59 ccm (nárůst 18 %). I vzhledem k horšímu stavu výbrusu v Pionýrovi než v Babettě začnu svou (téměř) 60 kubíkovou dráhu pravděpodobně u něj.

Převrtával již někdo tady Babettu na poslední výbrus? Jaké máte zkušenosti? Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 198
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 15 návštevníků