B207 klikovka - dotažení karteru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

B207 klikovka - dotažení karteru

Příspěvekod jarmil » čtv zář 25, 2025 9:15:10

Dobrý den všem.
Dělám opravu motoru B207 z důvodu rozpadlého ojničního ložiska.
Motor byl po GO ještě v záběhu (do 500 km) a najednou se zastavil. Po rozebrání byla zjištěna závada na ojničním ložisku. Nevím, kdo klikovku repasoval (byla repasovaná), ale prostě stalo se.
Teď je klikovka po repasi s novou ojniční sadou. Motor dávám do kupy. Jenže když dotáhnu s citem kartery klikové skříně k sobě, tak klikovka už nejde tak pěkně volně jako před dotažením. Myšleno po sesazení po nahřátí. Prostě to teplé složím, dosedne to na sebe a volně se to otáčí. Má to setrvačnost. Po sešroubování a lehkém dotažení, lze sice otáčet jak ojnicí, tak hřídelí, ale pocitově je cítit mírný odpor. Měl jsem to už dvakrát rozebrané. Původně těsnící papír 0,1mm, pak 0,5 a nakonec jsem dal dva 0,5mm. Což už je mi proti srsti. Klikovka se točí, ale ne tak, jak když ji jen složím. Je to blbě? Nebo si to sedne? Nevím kde by mohla být chyba. Jaké s tím máte zkušenosti? Či jak dotahujete? Šrouby mohu fixnout loctite, ale nevím jestli nebude problém s těsností skříně.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: B207 klikovka - dotažení karteru

Příspěvekod jarmil » pon zář 29, 2025 6:03:29

Jen pro informaci. Nakonec mi to nedalo a místo ZVL ložisek (s kterýma jsem to skládal), jsem použil SKF. Už při porovnání obou typů se mi zdálo, že axiální vůle byla u SKF mírně vyšší. Byť oba typy byly samozřejmě C3. Takže po složení s SKF jde klikovka bez drhnutí. Nechci zde rozpoutávat diskuzi o ložiskách, jen dávám informaci, co může mít vliv.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník