Stránka 1 z 1

motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: ned črc 11, 2010 11:33:27
od hawran
nemate nekdo zkusenosti s vysim ok.cislem u babety cona to motor nepropali se pist neprehreje se a nebo staci vic mazat

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: úte črc 13, 2010 21:42:43
od martin110r
Benzín s oktánovým číslom 98 a viac do Babetty jednoznačne NIE!!!. Motor by bol náchylný na detonačné horenie, teda by trpeli ložiská. Neovoriac o tom, že by sa viac prehrieval.

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: úte črc 13, 2010 22:12:35
od butan
hawran píše:nemate nekdo zkusenosti s vysim ok.cislem u babety cona to motor nepropali se pist neprehreje se a nebo staci vic mazat

Benzín s vysokým oktanovým číslem by v babettě normálně shořel, ale jsou to vyhozené peníze. A nejen v babettě. Ten benzín využijou jen motory s čidlem klepání, ale skutečně ho využijou jen v některých režimech akcelerace a vysokého výkonu, kdy mohou zvednout předstih i plnění (oproti naturalu) a dostanou tak o pár procent větší účinnost spalování, a větší špičkový výkon.
U přeplňovaných motorů je mezní výkon hlídán elektronikou (kvůli životnosti kliky atd.) takže tam se asi výkon nezvedne, snad jen spotřeba při maximálním výkonu trochu klesne.

Vysokooktanové benzíny často obsahují i jiná aditiva než oktanová, u nich nelze vyloučit že budou zvýšenou měrou rozkládat olej, ale mohou i snižovat tření ve válci, těžko říct.

Pokud by někomu šlo jen o oktany, a chtěl by si hrát, a přizpůsobit tomu motor (zvýšit kompresi snížením hlavy a pod.) (A myslím nějaký větší motor, na babettě to nemá cenu) tak vysoké oktanové číslo, přez 100 má LPG, a navíc je levnější než benzín.
V praxi se vysoké oktanové číslo plynu i využívá. Třeba v Táboře jezdí autobusy hromadné dopravy na plyn. Mají vznětové motory, předělané na zážehové, ale kompresní poměr zůstal původní dýzlový. V takovém motoru nemá žádný benzín šanci, ale na LPG běží dobře, a mají lepší účinnost než benzínové zážehové motory.

Lubor
http://www.tuning.as/cz/benzin-vyssi-oktanove-cislo-test/

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: úte črc 13, 2010 22:18:46
od martin110r
Nezdá sa mi že by zhorel normálne. Mám taký dojem, že by horel o niečo dlhšie, teda že by horel ešte vo výfuku. To je dosť nežiaduce.

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2010 11:59:41
od Fajn-Tom
martin110r píše:Benzín s oktánovým číslom 98 a viac do Babetty jednoznačne NIE!!!. Motor by bol náchylný na detonačné horenie, teda by trpeli ložiská. Neovoriac o tom, že by sa viac prehrieval.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2010 12:02:03
od martin110r
Pointa?

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2010 13:49:44
od butan
Budu tlumočit.
Tom říká, že je to dobrý vtip.
Teď mně napadl i jeden z Cimrmanovým vtipů pro chemiky, H2SO5
Lubor

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2010 14:05:55
od martin110r
Neviem no. Len raz som skúsil na Slovnafte natankovať 98 oktánový benzín. Motor klepal. Bol som rád, že som ho vyjazdil. Po natankovaní N95 problémy prestali. Takže vravím zo svojej skúsenosti. Prečo tomu tak je, to neviem. Nemusíte ma presviedčať, že benzín s vyšším oktánovým číslom je odolnejší voči klepaniu. To viem. Ale vysvetlite to tej Babette.

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2010 10:39:54
od hawran
klepani tomu verim jinej benzin jinej predstih me spis zajima jestli nemuzu propalit pist

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2010 15:57:34
od Matrix
[quote="martin110r"Mám taký dojem, že by horel o niečo dlhšie, teda že by horel ešte vo výfuku.[/quote]

Já myslím že čím vyšší oktanové číslo, tím rychleji taky ten benzín hoří. Proto měly některý auta možnost změny předstihu na nižší, při použití OČ 95 oproti 91.

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2010 16:07:22
od martin110r
Jaj ták, takže preto mi motor klepal keď som tam mal 98 benzín. Lebo som mal nestavený predstih na 95. A to ja sa divil, že vyššie oktánové číslo znamená vyššiu odolnosť voči klepaniu a mne klepal.

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2010 20:56:54
od hawran

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2010 21:11:50
od martin110r
Stačilo dať odkaz na Wikipédiu. Netreba románmi zahltiť pol strany, pokiaľ sú už na inom webe.

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2010 21:27:48
od hawran
ok pro priste a uz jsem to napravil

Re: motor versus oktanove cislo

PříspěvekNapsal: čtv črc 22, 2010 7:01:28
od butan
hawran píše:klepani tomu verim jinej benzin jinej predstih me spis zajima jestli nemuzu propalit pist

Předstih v pracovních otáčkách u babetty vždy bude malý. Takže propálení pístu nehrozí. Na volnoběhu píst nepropálíš.

Ještě k problematice vysokooktanových benzínů. Na menší rychlost hoření nevěřím, ale je možné že tyto benzíny potřebují větší energii jiskry kterou babetta prostě nemá, a nespalují se dobře. Kdyby to někdo chtěl ověřit, stačilo by si vyrobit referenční zapalování s větším kondenzátorem, popřípadě s násobičem, a přehazovat je. Případně zapalování napájené z baterky 12V. Případnému zájemci schéma zapojení dodám.
Doporučuji si přečíst zatím jediný příspěvek od FERSO. Pěkně popisuje příznaky slabé jiskry.

Lubor