Fajn-Tom píše:Šroubek na bohatost volnoběžné směsi a hlavní tryska nemají nic společného. Jedno má vliv na bohatost při volnoběhu a druhy při plném plynu, takže přidávat vzduch tím šroubkem po zvětšení trysky je blbost.
Aha. Tak o to je to větší záhada.
kolos píše:Já bych řekl že ten slabší spodek u dell orta bude způsoben jiným sáním. Origo sání u jikovu je dost dlouhé (přes rámovou trubku a hliníkový bazmek), což zlepšuje plnění válce v nízkých otáčkách, ale zase poněkud omezuje při maximu.
To nevím. Jikov jsem z té trubky oddělal hned jak to šlo a i tak mi přišlo, že tahal při rozjezdu víc než to Dell Orto. Přisuzoval jsem to právě velikosti trysky, protože ji má větší.
Nepér píše:Fakt to DeLLorto v otáčkách necuká a fakt je to vlastnost Jikovu? V tom případe potřebuju ten úžasněj peklokarburátor
No jestli myslíš tarokování, tak to nedělá ani Jikov. Ale musíš jít mimo sání přes trubku a drátěnku. To brutálně omezuje přísun vzduchu. Pak ti to bude maximálně tarokovat při jízdě z kopečka, když vytočíš motor do velkých otáček, ale to se dá vyřešit větší tryskou. Už nevím o kolik čísel jsem měl větší trysku, ale o 10 nebo 20 čísel a to se mi nepodařilo přešvyhnout na původním Jikovu ani při jízdě z kopečka při nějakých 65km/h. Řekl bych že maximum bude mít Jikov s větší tryskou hodně vysoko. Bohužel s tak velkou tryskou můžeš u zahřátého motoru zapomenout na nějaký volnoběh. Stačí když snížíš otáčky i při jízdě třeba do zatáčky a skape to. Proto jsem tam dal to Dell Orto. Je velmi zajímavé, že i s originální tryskou 52 motor netarokuje ve vysokých otáčkách. Až když se to hodně přetočí při jízdě z kopečka přes 60km/h. (Asi by to chtělo nějaký měřák otáček ať tu furt nemluvím o km/h, že?) Ale nevýhodu má obojí v tom, že se i při běžné jízdě hodně přehřívá motor.
Nepér píše: Mám vzít z Fichtlkrámku se sáním zaroh, nebo z motokrámku s menším sáním? Nejde dát to sání taky zkrz trubku? Neřešilo se to tu někde?
To sání za roh je jen kus plastu, který zabraňuje aby se do karburátoru dostávala voda a jiný bordel. Má za tím ještě drátěnku, která filtruje velké částice. Ta se dá sundat a dá se jezdit i bez toho plastu, ale to už má Babetta zvuk skoro jako Pionýr.
Nepér píše:Zbytek průběhu je danej tryskou a vzdušníkem na emulzní trubičce. Trochu má vliv i hladina, ale zásadní vliv má tryska. A že u DeLLorto je jiná než na Jikovu neznamená, že je i jiný směšovací poměr, záleží i na dalších parametrech, jako velikost vzdušníku a průměr difuzoru...
Jenže velikost trysky omezuje spotřebu, ne? Je zajímavé že Dell Orto má větší výkon a přitom nižší spotřebu než originální Jikov. To si nedovedu nijak logicky vysvětlit.
Nepér píše:Jo, to by mě taky zajímalo, na co to dodávané lanko je. Já mám rychlopal s válečkem... a asi bych radši ten s větším filtrem.
Dell Orto má jinou škrtící klapku než Jikov a ta je napraná přímo na lanko. Můžu to vyfotit, jestli chceš.