Stránka 1 z 4
Ihličky

Napsal:
úte dub 15, 2014 10:55:45
od djejsy
Zdravím neviete mi niekto poradit kde na slovensku by som vedel objednat ihly 2x8mm ?
Re: Ihličky

Napsal:
úte dub 15, 2014 11:18:15
od adam2
Skúsil by som Fabory oni by mohli mať.
Re: Ihličky

Napsal:
úte dub 15, 2014 17:52:27
od ridchey
2x8 ???? kam? do ojnice k pistnimu cepu se davaji 2x7,8 a z kazde strany celni krouzek, jak je toho vic,tak to uz do pistu nenacpes
Re: Ihličky

Napsal:
úte dub 15, 2014 18:00:20
od DRN
to je loziskarskej sortiment, tak nejakej kramek u vas
Re: Ihličky

Napsal:
čtv čer 04, 2015 19:37:27
od stotun
Co si myslíte? je lepší dát jak horní ojniční ložisko takové to s klecí, nebo těch 25 jehliček 2x7,8? jakože co déle vydrží, jestli některé z nich začne dřív cinkat a tak? jde mě o to, co mám v budoucnu osadit
Re: Ihličky

Napsal:
čtv čer 04, 2015 21:26:49
od Artifex
No, zamysli se, je lepší sílu rozdělit mezi 25 jehliček rovnoměrně rozložených nebo mezi třetinový počet, které od sebe odděluje klec, která se může sama o sobě vysrat? Takže já jsem zastánce jehliček i za cenu větší drbačky s instalací, i u kuličkových ložisk mám většinou lepší zkušenosti s volně loženými kuličkami než s klecovými (příklad: šlapadla starších kol, klecovky vydrží mnohem méně než kuličky ložené ve vazelíně)
Re: Ihličky

Napsal:
čtv čer 04, 2015 22:05:32
od stotun
Právě, já bych se asi taky rači přikláněl k těm 25ti jehlám, že když je jich tam víc tak pravděpodobně víc vydrží.
A po kolika tisících kilometrech vám asi začne toto ložisko nebo celá klika tak kovově cinkat?
Re: Ihličky

Napsal:
pát čer 05, 2015 6:25:34
od Pavel
Záleží dle stylu jízdy, pístu, výbrusu, značky klikovky a ojnice. Někdy to cinká od začátku, někdy až po 30tis km.
Re: Ihličky

Napsal:
pát čer 05, 2015 22:14:26
od stotun
Nojo asi je to kus od kusu, mě to mlátí jak prase a najeto má 7800km, ale znám Babettu co má najeto mnohem víc a motor běží jak obláček
Re: Ihličky

Napsal:
sob čer 20, 2015 12:13:50
od Fajn-Tom
jehlový ložisko je na životnost lepší než volné jehly. Jehli se mezi sebou při otáčení dotíkají a tudíš mezi nimi vzniká tření a dochází k dřívějšímu opotřebování a většímu tepelnému namáhání jehliček.
Například na spodním oku ojnice se dříve taky používali volné jehli (stadion, jawa 555), ale to jsou motory který netočí, dát to například do babetty tak je zadřených klik spousta. A proto se u modernějších dvoutaktů volné jehli už ani na horním oku nepoužívají
Re: Ihličky

Napsal:
sob čer 20, 2015 14:09:52
od tuningrob
Tak...a máte to.
Re: Ihličky

Napsal:
sob čer 20, 2015 17:37:18
od kolos
Tak na pístním čepu toho ty jehličky moc nenatočí... Pár mm tam a zpět, ale na ojničním je to úplně jiný fičák. Tam to jako argument pro klec beru.
Re: Ihličky

Napsal:
ned čer 21, 2015 17:48:16
od stotun
noo...jako...zní to docela přesvědčivě...
budu o tom muset hluboce popřemýšlet, ale je pravda že na moderních motorech jsou ty s klecí a určitě to neaká chytrá hlava vymyslela
Re: Ihličky

Napsal:
pon čer 22, 2015 13:21:04
od Pavel
A podle mě zase opotřebení 25 jehliček vs. sotva půlky jehel, co jich je v jehlové kleci, mluví ve prospěch jehliček

Menší plošné zatížení také udělá své.
Re: Ihličky

Napsal:
pon čer 22, 2015 17:39:20
od Fajn-Tom
A není teda lepší bronzový pouzdro? Vem si jakou plochou se jehličky dotíkají pístního čepu, strašně malou. Pouzdro ma ještě o hodně menší plošné zatížení, to pak je životnost v řádu stotisíců kilometrů