Stránka 1 z 4
		
			
				Ihličky
				
Napsal: 
úte dub 15, 2014 10:55:45 
				od djejsy
				Zdravím neviete mi niekto poradit kde na slovensku by som vedel objednat ihly 2x8mm ?
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
úte dub 15, 2014 11:18:15 
				od adam2
				Skúsil by som Fabory oni by mohli mať.
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
úte dub 15, 2014 17:52:27 
				od ridchey
				2x8 ???? kam? do ojnice k pistnimu cepu se davaji 2x7,8 a z kazde strany celni krouzek, jak je toho vic,tak to uz do pistu nenacpes
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
úte dub 15, 2014 18:00:20 
				od DRN
				to je loziskarskej sortiment, tak nejakej kramek u vas
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
čtv čer 04, 2015 19:37:27 
				od stotun
				Co si myslíte? je lepší dát jak horní ojniční ložisko takové to s klecí, nebo těch 25 jehliček 2x7,8? jakože co déle vydrží, jestli některé z nich začne dřív cinkat a tak? jde mě o to, co mám v budoucnu osadit
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
čtv čer 04, 2015 21:26:49 
				od Artifex
				No, zamysli se, je lepší sílu rozdělit mezi 25 jehliček rovnoměrně rozložených nebo mezi třetinový počet, které od sebe odděluje klec, která se může sama o sobě vysrat? Takže já jsem zastánce jehliček i za cenu větší drbačky s instalací, i u kuličkových ložisk mám většinou lepší zkušenosti s volně loženými kuličkami než s klecovými (příklad: šlapadla starších kol, klecovky vydrží mnohem méně než kuličky ložené ve vazelíně)
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
čtv čer 04, 2015 22:05:32 
				od stotun
				Právě, já bych se asi taky rači přikláněl k těm 25ti jehlám, že když je jich tam víc tak pravděpodobně víc vydrží. 
A po kolika tisících kilometrech vám asi začne toto ložisko nebo celá klika tak kovově cinkat?
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
pát čer 05, 2015 6:25:34 
				od Pavel
				Záleží dle stylu jízdy, pístu, výbrusu, značky klikovky a ojnice. Někdy to cinká od začátku, někdy až po 30tis km.
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
pát čer 05, 2015 22:14:26 
				od stotun
				Nojo asi je to kus od kusu, mě to mlátí jak prase a najeto má 7800km, ale znám Babettu co má najeto mnohem víc a motor běží jak obláček
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
sob čer 20, 2015 12:13:50 
				od Fajn-Tom
				jehlový ložisko je na životnost lepší než volné jehly. Jehli se mezi sebou při otáčení dotíkají a tudíš mezi nimi vzniká tření a dochází k dřívějšímu opotřebování a většímu tepelnému namáhání jehliček.
Například na spodním oku ojnice se dříve taky používali volné jehli (stadion, jawa 555), ale to jsou motory který netočí, dát to například do babetty tak je zadřených klik spousta. A proto se u modernějších dvoutaktů volné jehli už ani na horním oku nepoužívají
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
sob čer 20, 2015 14:09:52 
				od tuningrob
				Tak...a máte to.
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
sob čer 20, 2015 17:37:18 
				od kolos
				Tak na pístním čepu toho ty jehličky moc nenatočí... Pár mm tam a zpět, ale na ojničním je to úplně jiný fičák. Tam to jako argument pro klec beru.
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
ned čer 21, 2015 17:48:16 
				od stotun
				noo...jako...zní to docela přesvědčivě...  
  budu o tom muset hluboce popřemýšlet, ale je pravda že na moderních motorech jsou ty s klecí a určitě to neaká chytrá hlava vymyslela
 
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
pon čer 22, 2015 13:21:04 
				od Pavel
				A podle mě zase opotřebení 25 jehliček vs. sotva půlky jehel, co jich je v jehlové kleci, mluví ve prospěch jehliček 

 Menší plošné zatížení také udělá své.
 
			 
			
		
			
				Re: Ihličky
				
Napsal: 
pon čer 22, 2015 17:39:20 
				od Fajn-Tom
				A není teda lepší bronzový pouzdro? Vem si jakou plochou se jehličky dotíkají pístního čepu, strašně malou. Pouzdro ma ještě o hodně menší plošné zatížení, to pak je životnost v řádu stotisíců kilometrů