Stránka 1 z 2

kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2014 17:19:39
od Pavel
Na Vápenkách jsem vedl zajímavý rozhovor s p.Hlavatým z Motomaxsro ohledně ložisek do motoru. Říkám mu, tak říkáte na ty ZVL, ZKL, Kinex, apod? Co byste si dal do motoru? A on, že to už není to, co bývalo, i to SKF je v dnešní době Asie, nečekejte kvalitu, která se pod touto značkou skrývala ještě před pár lety. Tak mu říkám a co byste do toho motoru dal vy? A on, že dnes je nejlepší Koyo nebo NTN. Je to japonská prvovýroba, ještě se to nezačlo kopírovat v Číně.

Zde jsem našel ty ložiska nejlevnější http://www.wemoto.cz/parts/picture/al-6203-c3/ jinde se nestydí říct za kousek i 260Kč. Takže jste někde na 420Kč za 2 ložiska i s poštovným, což se ještě dá.

U NTN jsem nehledal nějak podrobněji, jsou ale levnější http://www.elotechnik.cz/lozisko-6203-c3-ntn.html

Tak co vy na to? Jasně, někomu, kdo jede na ryby pár km, postačí obyčejné ložiska za pár šupek, ale pro nás, co po tom jezdíme po Evropě, by to asi dlouho nevydrželo. Já bych tedy aspoň na tu kliku dal něco kvalitního a zbytek bych už asi nechal nějaký český standard.

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2014 17:39:50
od ronin10
osobně bych dal skf ale s lepší přesností než c3. to že někdo povídal může být taky hlavně reklama = peníze ,jinak i čínská ložiska jsou v podstatě dobré ale musejí pocházet z ložiskárny kde se kontroluje kvalita atd a ne že se uděla složi kousek a jde hned do krabičky na export,jinak kdo nemaže dostatečně tak se mu poku.ví zachvíli i ložiska za 2000 :) :wink:

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2014 17:46:42
od Pavel
Ten někdo, co to povídal, je největší guru přes Babetty v ČR. Když se podíváš k němu na eshop, tak ložiska Koyo nebo NTN nenabízí, takže z toho žádný profit nemá, když mi to řekl. Říkal mi, že stejně dnes většina lidí preferuje cenu před kvalitou, proto jsou dnes eshopy plné šmejd dílů.

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2014 18:44:07
od ridchey
vidis to, u toho Elo technika jsem bral celou tu sadu tesneni k testovani utesneni kolene s vyfukem.

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2014 19:01:00
od ronin10
tak když se zhrne všechno co tuje myslím hlavně vyrobky cena kvalita tak v čr je samej šmejd a hnůj :D

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2014 21:17:01
od DRN
ronin10 píše:osobně bych dal skf ale s lepší přesností než c3. to že někdo povídal může být taky hlavně reklama = peníze ,jinak i čínská ložiska jsou v podstatě dobré ale musejí pocházet z ložiskárny kde se kontroluje kvalita atd a ne že se uděla složi kousek a jde hned do krabičky na export,jinak kdo nemaže dostatečně tak se mu poku.ví zachvíli i ložiska za 2000 :) :wink:

A copak si představuješ pod pojmem lepší přesnost než C3?


e: jinak co se týka asie a skf, ano skf tam má svoje fabriky, takze to neni kupovane z jejich trhu a seká se tam něco jiného než kuličkové ložiska a bohužel skf se dost padělaj, tzn z netu ti nikdo originalitu nezaručí, řeším to tak jednou dvakrát do tejdne.
http://www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-hlavni-mesto-prahu/tiskove-zpravy/2013/Stranky/prazsti-celnici-zajistili-padelky-lozisek-skf.aspx
http://www.udrzbapodniku.cz/hlavni-menu/artykuly/artykul/article/celni-sprava-ceske-republiky-zabavila-vice-nez-pet-tun-padelanych-lozisek-skf/


Tím neříkám, že jedině skf, do babett a podobně je to možná až zbytečné, dobrý jsou třeba ložiska od iny/fagu a za lepší peníze.

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2014 21:43:34
od ridchey
nehlede na to,ze C3 je primo predepsane,
loziska s mensi vuli by se mohla zadrit.....

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2014 23:51:10
od Fajn-Tom
u SKF mi u pionýra praskla klec. Teď mam NTN a po dvou závodních víkendech jsou v pořátku, jen ten nápis taiwan na nich může trochu odradit :lol: :lol:

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 0:54:15
od ronin10
RIDCHEY jj právě že do těchto strojů i do vyších starších ccm se davali c3 protože zemědělská vůle na těchto strojích plně stačila a u některých kousků vydržely dodnes :) což se nedá říct o dnešních ložiskách. přesnější ložiska by měli být lepší ovšem je nutné mít ty ložiska všude v motoru čili lepší než c3 na klikovce na ojnici v převodech proste komplet motor pak bude i kultivovanější chod motoru a nebude tak harabózovat jak s těmi c3 ,a ikdyž sem zastance oleje m2t na ložiska c3,tak na lepší bych použil už i novodobé lepší oleje do benálu. a to je si myslim dobre na ty cesty chorvatsko atd. ovsem nam co jezdime 20 km do prace nam staci obyčejné . stejně nevím ale jak se pozná padělek od originalu když už šikmáci to maj tak precizně vykoumaný že padělek vypadá věrohodnějc než originál :?

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 9:04:06
od Pat
Loziska s normalni vuli (teda ne C3) maji lepsi presnost, ale na kliku je rozhodne nedavat! Zde nejde o zadne zemedelske vule, ale vibrace v motoru (potazmo spis tlaky pri chodu motoru a vule pistu ve valci) ti dokazou rozvibrovat klikovku a prace loziska s vetsi vuli (C3) to dokazou vstrebat. Klasicky loziska s mensi vuli bys zadrel nebo by se to rozsypali. Jasne ze nejakou dobu to pojede, ale zivotnost bude mensi.
Pokud uz chces neco poradnyho tak kup valeckovy loziska, ale opet C3. Tam budes mit nejvetsi zivotnost

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 10:32:34
od ridchey
no,hlavne tu jde o tepelnou roztaznost,ktera souvisic s namahanim by to lozisko rychle zadrela

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 11:40:15
od DRN
Fajn-Tom píše:u SKF mi u pionýra praskla klec. Teď mam NTN a po dvou závodních víkendech jsou v pořátku, jen ten nápis taiwan na nich může trochu odradit :lol: :lol:

Jaký jsi měl označení tý klece by sis nevzpoměl?

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 13:26:34
od Pavel
Dnes je bohužel doba, kdy se šidí všechno. Od jídla přes prací prášky, elektroniku, až po auta, motorky. To samé i s těmi ložisky. Bohužel ani SKF na mě neudělalo dobrý dojem, zvlášť poté, co mi po párset km prdly 2 kuličky na ložisku kliky a udělaly paseku ve válci a hlavě. Někdy můžete mít štěstí na poctivě vyrobené čínské SKF, někdy ne.

Kinex, ZVK, ZKL je takový průměr, nemůžete očekávat, že vydrží nějakou vyšší zátěž. Dnešní ložiska těchto značek určitě ne. Něco jiného ale byly původní motory z P.B., Kdo má Babettu 1983-1987cca, věí, jak je motor kultivovaný, bez vibrací a tichý a to se tam kdysi dávaly tuším ty ZVL ložiska. Jenže je rozdíl ZVL z roku 1984 a z roku 2014, to nejde srovnat.

Tak mi ani nepřišlo tak divný dát do motoru KOYO za 420Kč 2 ložiska, protože i s tak předražené ložisko se vyplatí, pokud opravdu vydrží a motor nebude tolik vibrovat.

Kromě toho jsem ještě s někým na Vápenkách diskutoval, že prý existují válečková ložiska, které by sedly na kliku. Že prý se dokonce i vyrábí v C3. Označení si nepamatuju. Ty by vydržely víc, jen by bylo asi trochu větší tření.

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 14:22:03
od DRN
Pavel píše: Bohužel ani SKF na mě neudělalo dobrý dojem, zvlášť poté, co mi po párset km prdly 2 kuličky na ložisku kliky a udělaly paseku ve válci a hlavě.

Kromě toho jsem ještě s někým na Vápenkách diskutoval, že prý existují válečková ložiska, které by sedly na kliku. Že prý se dokonce i vyrábí v C3. Označení si nepamatuju. Ty by vydržely víc, jen by bylo asi trochu větší tření.



Kdes je koupil?


Válečky jsou NJ 203, není to sice úplně správně ale používá se to.

Re: kvalitní ložiska do motoru

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 16:19:39
od Pavel
Koupil jsem je v Mateze, což je důvěryhodný obchod na ložiska.

Asi budu možná prvním průkopníkem Koyo ložisek :) Koukal jsem, že se úplně stejné dávají na KTM 50 SX :)

>DRN. Tos mi říkal ty na těch Vápenkách o těch válečkových ložiskách? Já jsem tam nepochytil nicky několika lidí, tak se mi to plete.