Stránka 1 z 2
Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
pát lis 14, 2014 21:37:59
od alexandr-t
Tvořím zásobu podkladů, dat a údajů pro převrtávku na 80ccm. Myslím že nebudu první a pokud se někdo chce podělit o svoje zkušenosti a zároveň to tak trochu shrnout pro "další generace", tak budu rád:)
Základem bude nejspíš uplně nová vložka, píst teoreticky ze simála. Řekl bych, že Fajntom bude určitě něco vědět
Prosím zejména aby tu nikdo neřešil jak to pak zastavit a donutit rám aby se nekroutil, to je věc jiná a řekl bych dost samozřejmá. Zde bych chtěl rozvést diskuzi pouze o motoru/převodovce.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
sob lis 15, 2014 9:12:09
od Koby
Uplně náhodou se tím taky zabívám

Orig válec 80ccm se vyráběl na rotavátor Diamon PA 80 který měl základ v bab.motoru.Je doloženo že pak babetta s tímto válcem jede 70km.Samotný válec stojí 2200kč,více na-http://www.rotavatory.sk/rotavuetory-sk/eshop/32-1-NAHRADNE-DIELY/338-2-Nahradne-diely-PA80/5/2163-Valec-PA80
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
sob lis 15, 2014 9:47:57
od ridchey
No,tady tu uvahu je potreba rozdelit na dve casti- zalezitost valce a samotneho navyseni objemu
a pak nastoupi druha - zalezitost spojek a prevodu.
Taky nad tim uz nejakou dobu premyslim a vychazi mi z toho zatim to,ze v podstate zustane zachovany kartr a klikovka jadrem prestavby,ale zbytek uz bude nejspis z novych casti.
Jako nejlepsi pro tenhle pripad se mi jevi motor z 215, protoze budeme li predpokladat krome navyseni sily motoru i navyseni otacek,pak musime brat v uvahu hmotnost radicich spojek. Mohly by totiz pri zvysenych otackach zacit trhat spojkovy buben(uz jsem jeden takovy popraskany videl-mam ho doma).Takze idealnim by byl prave buben z 215.
To stejne plati i pro rozbehovy buben,taky uz jsem videl roztrzeny venec do ktereho zabiraji rozbehovky,takze tu by bylo resenim se vzdat startovani slapanim a posilit ten venec dalsim,okolo nej nasazenym krouzkem.
Startovani by se muselo resit patrne elektricky.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
sob lis 15, 2014 23:56:37
od Fajn-Tom
při zachování zdvihu potřebuješ na 80ccm vrtání 50mm a to do válce 210 nedostaneš. Takže to chce válec sting + novou vložku + píst 50mm z rotavátoru (stejný průměr čepu, délky písty a kompresní výšky jako originál babetta)
do válce 210 by šel dát píst 46mm ze simsona. Objem 68ccm. Píst má jiný čep, celkovou a kompresní výšku, ale to se dá vyřešit.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
ned lis 16, 2014 13:05:56
od alexandr-t
Takže buď sehnat Sting válec, nebo si udělat vlastní. Píst ze simála by se vyřešit dal, to zas takové problém neni, ale pořád je to slabá 70ka.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
ned lis 16, 2014 13:18:42
od alexandr-t
A teď otázka přímo na Fjan-Toma. Jaký vnější rozměry má prosimtě ta tvoje hvězdicová hlava?
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
ned lis 16, 2014 20:38:25
od Fajn-Tom
udělat vlastní válec je časové hodně náročné. Ale šel by sehnat odlitek válců podle kreibicha na pionýra a z něho by to šlo udělat.
Rozměr hlavy byl průměr 212mm a šířka bočních žeber 190mm. Teď mam hlavu jinou s rozměrem asi 160mm a kdybych měl dělat 80ccm babettu tak bych použil ještě jinou hlavu
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
čtv lis 20, 2014 7:53:18
od markus4866
Zdravím, mám to urobené tak ako to napísal Fajn-Tom: valec sting + nová vložka + piest 50mm z rotavátora Diamon PA 80, motor 225, karbec Dellorto 21, prevod 17/51, hmotnosť jazdca 95kg. Poskladal som to na jeseň, problémom bol upravený sériový výfuk, motor nešiel do otáčok kvôli malému objemu výfuku. Vytiahol som z toho max.60km/h kvôli výfuku ale je cítiť, že motor má silu. Kúpil som výfuk Leo Vince Handmade GP, počas zimy to chcem dať dokopy.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
čtv lis 20, 2014 11:12:12
od Pavel
Není třeba vymýšlet něco, co už bylo vymyšleno. Než shánět předražený Stingový válec, to už raději sehnat rotavátor a máš to i s naladěným výfukem, kvalitním olejovým vzduchovým filtrem (přece jenom na polích se práší víc) a karbecem a poletí to v originále (2.7kW) klidně i 70-80km/h, aniž bys musel dělat nějaké úpravy ve válci, jak Fajn-Tom. Pro někoho, kdo se chce zabít, je to ideální a finančně nenáročná varianta úpravy

Jinak nevidím moc praktický význam využití takto silného motoru na Babettě. Maximálně na závody, případně frajeření před kamarády kolem komína, ale na skutečné ježdění bych volil raději mírně upravený klasický válec, ať to jede trvale kolem 50km/h. Při rychlostech nad 60km/h to chce stejně už vyztužit rám, dát jinou vidlici a použít kotoučové brzdy, což jaksi už před policajty neprojde.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
čtv lis 20, 2014 16:21:00
od Fajn-Tom
válec z rotavátoru má jedinou nevýhodu (kromě toho, že to má výkon jak pionýr takže to stějně moc nejede) a to, že na něj musí být chlazení ventilátorem, který je přiděláno na karter (rotavátor má jiný pravý katrer, který ale pasuje na motor 207)
Sériový rám a brzy pro rychlost 70km/h dostačují, jezdil jsem tak a nebyl žádný problém. Problém nastává až při 90-100km/h ale pouze v zatáčkách, na rovině se to chová jak při 50km/h.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
pon lis 24, 2014 21:39:17
od janeon1
myslim si ze upravit babetu tak aby vypadala seriove a zastavila neni problem, zadni tlumice olejove z fichtla, cely predek taky z fichtla-tim ziskas vetsi bubnouvou brzdu o neco vyssi zdvih a hlavne pevnost. problem nastava s vyztuzenim ramu tak aby zustal zachovan seriovy tvar. ale pokud jezdis po silnici neni co resit.. a pokud clovek vymeni slapky za klasicke stupacky vleze i dozadu vetsi buben. Jinak je dosti zasadni rozdil v predni brzde babeta(70mm) vs jawa 50(100mm)
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
úte lis 25, 2014 23:30:57
od alexandr-t
Ohledně rámu...myslim, že hlavní problém je v kyvce a v jejím uchycení. Trubičky jak z propisky a uložení v gumě prostě stojí za prd a jak psal Fajn-Tom, tak se kroutí i přímo uchycení kyvky. Takže mám v plánu vyztužit uchycení na rámu, uložit do jehliček a samotnou kyvku udělat z "pořádnýho jeklu".
Jinak nejde o seriové vzhled, stejně tam bude válec s monstrózníma žebrama a vidla njspíš ze simála

Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
sob pro 06, 2014 10:35:07
od MrEugene
Jen takový nápad, moc nenápadné to nebude a fungovat to bude jen na 207 nebo 215 (odborník nejsem, kdyžtak mě opravte), ale co nabastlit motor z pitbike nebo minibike? Bude na to spousta náhradních i tuningových dílů padnoucích bez úprav. Pitbike
http://www.epitbike.cz/motory/829-motor-lifan-125ccm.html Minibike:
http://www.minibike-shop.cz/419-tuningovy-big-bore-motor-54ccm.html. Popřípadě naléz motor s podobně vypadající hlavou aby nebudil takovou pozornost. Že nebudou pedály je bohužel samozřejmé.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
ned led 11, 2015 19:39:20
od alexandr-t
Motor z nečeho jinýho je o ničem, naladit motor z babuše je aspoň pořádné punk

. Ale abych pravdu řekl, tak veškerý vývoj je zatím jenom v hlavě (teda spíš v hlavách) a zatím se řeší hlavně za čeho tam dostat píst a co z toho vlastně nakonec bude.
Re: Projekt 80 aneb sežerte mě

Napsal:
ned led 11, 2015 22:42:15
od ronin10
co takhle spíše vymyslet z babetty komunální bagr? otázka je kde dát hydrauliku,jak s elektrikou, a ramena s pístnicemi a závaží či protipohybové packy. anebo z komunálního bagru udělat babettu

)) myslím si že pokud dělatt z babetty to co není je lepší a finančně výhodnější si zakoupit jinou motorku která splní větší očekávání
