Stránka 1 z 2

Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: pon čer 20, 2016 20:41:42
od bobo87
Zdravím
Prosím o vysvetlení rozdílu mezi válci na B 207. Rozdíl je v kanálech,proč?

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: pon čer 20, 2016 21:18:21
od Azor
Zajímavé, pokud bych neviděl díry pro svorníky, hádal bych se o to, že ten spodní je z 210ky. Je to možná nějaký vzorek z konce výroby dvěstěsedmy, kdy se už zkoušelo jak zvýšit výkon - pochybuji, že by někdo převložkoval původní válec (ty přefuky samozřejmě výkon zvýší). Snad nám o tom víc řekne Pavel. Já osobně jsem u 207 viděl jen to provedení nahoře.

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2016 14:00:56
od bobo87
Tak je to opravdu válec ke konci výroby 207 a má zvýšený výkon

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2016 15:50:49
od ridchey
a má na sobě ten válec i takový trojuhelnikovy nalitek?

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2016 17:16:45
od bobo87
jestli na horní straně co má saní tak ano,pan co bude delat vybrus tak říkal abych si ho považoval,že jich zase tolik nebude

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: stř čer 22, 2016 17:09:07
od mhi
Bylo by mozne odmerit ten "lepsi" valec, jaka je sirka jednotlivych otvoru a zmerit horni a spodni hranu od hrany valce (horni uvrat) ?

Tedy napr. pro original valec B207:

vyfuk sirka 18, 32,2 - 41
prepousteci sirka 16, 35,85-41
sani sirka 19, 47-56

udaje v mm, od HU

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2016 8:27:05
od Lukinaks
B207.356 má tyhle šikmé přefuky :) já zjistil že mám 207.356 teprve nedávno když jsem dělal generálku, protože všechno ostatní tam mám stejný jako na normalních B207. jinak měli B207.356 vidlici a světlo stejnou jako B210 :D

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2016 9:57:27
od Pavel
Babetty 207.356 mají v podstatě téměř shodný výkon, jako B210. Víte, že první typy Babett měly 1.1kW, pak se začaly dělat 1.3kW, to má většina z vás a tato 356 může mít odhadem mezi 1.5-1.7kW. Sám jednu takovou vlastním téměř nejetou. Ne, že by jezdila rychleji. Na rovince dá maximálku kolem 38km/h, ale rozdíl je poznat v kopcích. Tato Babetta neví, co to je kopec. Tam, kde B210 už dávno podřazuje na jedničku, si tahle šine nahoru v optimálních otáčkách kolem 3500-4000 a nepřehřívá se. Je to to nejsilnější originální Babetta, která se kdy vyráběla. Válec se bez demontáže pozná tak, že na horní straně před kolínkem sání je takový hliníkový trojuhelníkový nálitek, který značí takto upravený válec. Viz obrázek mé Babetty http://img.motorkari.cz/upload/images/d ... pg?1971268

A důvod, proč se začaly dělat tyto válce, to se můžeme jen domnívat. Jisté je, že si každý fanda zajisté všiml postupného vylepšování komponent na B207. Z Tranzima se přešlo na JTZ, pak na lepší vidlice, pár kosmetických úprav jako uchycení tlumičů, napínáky řetězu, změnu doznaly i řídítka. Pak do toho začátkem 80. let začali cpát čím dál víc komponent z B210. Sedlo z B210, světlo z B210 a bůhví, jestli si třeba nevzali inspiraci z B210 vložky. Ono už to není o moc složitější tam přidat 2 kanálky do vložky a trochu vybrat hliníkový odlitek. Je fakt, že jsem neměřil časování vložky 356 s vložkou 210, protože se mi nechce rozebírat uloženku. Podle mě ale asi nebudou stejné, protože pořád Babetta 207 je posazená výkonem do nižších otáček, než B210.

Každopádně by bylo fajn, kdybys to okótoval, abychom to měli zaměřené a víc fotek zepředu, zezadu. Jestli jsou ostatní kanály shodné s B207 válcem, tak okótuj jen ty přepouštěcí kanály.

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: sob črc 02, 2016 17:49:12
od mathulo
Možno to bolo z dôvodu, že PS, Mototechna, alebo PZO Motokov sa potreboval narýchlo zbaviť posledných 207čiek. Predsa len, sériová výroba 210 v období turbíčiek predo dvermi.A prečo z nich nevytieskať čo najviac ich vylepšením a exportom mimo ČSSR (hlavne na západné trhy za valuty, kde zväčša 356ky končili)? Vari posledným človekom, ktorý by na túto tému vedel odpovedať bude Zdeno Metzker, jeden z považskobystrických konštruktérov.

V poslednom čase sa skôr zaoberám myšlienkou, zámeny valca a karburátora z 207.356 na 207.200. Je to možné aj bez úprav? Boli motory okrem valca a karburátora identické?

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: sob črc 02, 2016 21:28:17
od mhi
Udelal jsem jednoduchy javascript, ktery nakresli "vykres" rozvinuteho valce a kam leze pist. neni to dokonale, ale zde jsou data pro B207 v zakladni 1.1kW variante. Prosim, nekdo doplnte pripadne dalsi, staci sem hodit URL, z textu se doplni automaticky polozky (B210 se udela jako 6-portovy valec, sikme se berou stejne jako obdelniky, tzn. je potreba zadat maximalni rozmer).

B207:
http://martin.hinner.info/tmp/valec.htm ... nlength=35

B210 - jen pokus, ty nudlicky o sirce 1mm maji spatny rozmer:
http://martin.hinner.info/tmp/valec.htm ... nlength=35

Pozadavky: HTML5 prohlizec, testovano Firefox & Chrome. Smyslem aplikace jsou nejake dalsi vypocty pro mne, ktere si nekde stranou realizuji.

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2016 13:03:45
od Dejmal
Také tu 207/356 vlastnim, tak jen doplnim Pavla. Je trochu háklivější na seřízení karbecu než klasická 207, aspoň můj suběktivní dojem ze skušenosti s tou mojí babettkou. Na rovině srovnatelná s běžnou, v kopcích neporovnatelně lepší. Co se karburátoru týče, teď opravdu netušim který typ tam mám, jestli z 207, nebo 210. Takže dotaz na guru Pavla. Který tam origo má být? :)

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2016 15:57:37
od mathulo
Dejmal - na 356 sa montoval Jikov 2912 DC (čiže z 210). Rozoznať od 2909 sa dá priemerom difuzora (otvor, ktorý po stlačení zakrýva sytič), u 207 je to 9mm (hlavná tryska 58), u 210 12mm (hlavná tryska 63) . Rozoznať sa dajú aj podľa umiestenia odvzdušňovacieho otvoru z plavákovej komory, u 2912 je umiestený na úplnom vrchu karburátora, u 2909 na úrovni štróbu voľnobehu.

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2016 17:47:37
od mhi
Tak uz tu mame 3 majitele a nikdo nechce vzit do ruky supleru a ty pozice a rozmery zmerit ... ach jo, prace na 5 minut :-(.

Pavel v viewtopic.php?f=18&t=3738 psal: Motorově (chápej součástkově) byly všechny Babetty 207.xxx kromě 207.356 stejné až na to, že se vyráběly ve 2 výkonových variantách 1.1kW a 1.3kW (řešené změnou kompresního poměru 1:6,5 a 1:7,5)

Rozumim tomu spravne, ze jsou tyto valce:

B207 1,1kW komprese 1:6,5 (rozmery jsou predpokladam spravne u meho postu nahore)
B207 1,3kW komprese 1:7,5
B207.356 nevimkolik kW (trojuhelnikovy nalitek)

Jak je u prvnich dvou resen rozdil komprese? Jine casovani, nebo jina hlava? Nebo jeste nejake dalsi rozdily?

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2016 23:39:19
od Dejmal
Omlouvám se, ale trvalo mi věky, než jsem vše sešteloval a je to moje jediné vozidlo. Kdybych to rozebral,tak dokud bych to zas nevyladil tak chodim do práce 7 km pěšky. :)

Re: Rozdíl válců

PříspěvekNapsal: úte črc 05, 2016 9:32:15
od Pavel
Na 207.356 se dává originálně 2912 karburátor.

Výkon tohoto válce lze jen odhadovat. Nenašel jsem nikde v literatuře, kolik má mít. Ale podle mých odhadů bude mít něco mezi 1.5-1.7kW

Rozdíl komprese není dán hlavou, ta je stejná pro všechny B207, takže zbývá jedině jiné časování.

Jinak já tu 356tku nechci rozebírat, abych zakótoval kanály. Mám originál uloženku, takže se toho bude muset zhostit někdo jiný.