Stránka 1 z 1

Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: ned říj 02, 2016 10:50:15
od Ba.betton
Vím pánové, že to téma tu bylo už vícekrát nakousnuté. Přesto bych se zeptal, posla jsem kliku na repas - a teď si nejsem jistý, jestli přijde s ložiskem pístniho cepu nebo ne. Pokud ne, s jakými ložisky máte dobré zkušenosti? Popř. mě zaujaly jehly, jen nevím, kde a jaké přesně koupit - většinou se totiž prodávají jen klecová. A ta smotná klecová jdou sehnat klidně za 50,- i 100,- - takže teď jaký.

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: pon říj 03, 2016 9:09:04
od Pavel
Jehly koupíš v jakéholiv ložiskárně nebo v motomaxsro...
Jehlové klece nejsou moc dobré. Za prvé klepou, za druhé mají málo jehliček, takže se dřív opotřebují. Jediná výhoda je snadnější montáž, proto se to ujalo v servisech.

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: pon říj 03, 2016 21:06:04
od Ba.betton
Díky, na motomaxu jsem to v nabídce ale nenašel, tak tam budu asi muset napsat. Jaký by měl být vůbec rozměr těch jehel?
Jinak jak tam ty jehly dáváš? Napadlo mě skládat to vůči nějaké trubce (kulatině) a následně tu kulatinu vytlačit čepem. Nevím jak moc ideální je mazat to vazelínou (mám tu něco vojenského prý na tanky) to by se časem projevilo asi na zkarbonování.
Dík :wink:

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: úte říj 04, 2016 0:58:16
od mhi
Do B210 jde nepletu-li se 25x 2x7,8, je nutne ze stran dat takove podlozky. Oboji bude na 99% mit kazda loziskarna. Jehly se davaji do vazeliny, misto cepu se strci nejaka mensi kulatina, kterou cep vytlaci. Bez vazeliny to nejde, jehly vypadaji samy ven. Stejne tak se do vazeliny davaji jehly v prevodovce B207 (nastrkaji se dovnitr ozubeneho kolecka a nasune se to na klikovku).

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: úte říj 04, 2016 14:51:44
od Pavel
Vezmeš starý pístní čep a zbrousíš ho kolem dokola tak, ať tam jde v pohodě do pístu zasunout prstem zastudena. Pak vazelínou 25 válečků pěkně vyložit v ojničním oku dokola, přiklopit z obou stran čelními kroužky (taktéž sortiment Motomaxu) a pak nasadíš píst na ojnici a postrčíš tím zbroušeným pístním čepem. A pak zahřeješ a nalisuješ nový pístní čep, příčemž ten zbroušený vytlačíš ven. Zkušený Babettista to dá za 10 minut, přičemž nejdýl času zabere nahřívání horkovzdušnou pistolí.

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: úte říj 04, 2016 22:04:59
od marhalu
Když jsem si dával dohromady první babettu tak jsem se pěkně navztekal s usazením jehel. Vždycky se mi jedna vzpříčila a pak čep ven porovnat a zase zpátky. Proto jsem na další použil už jen klec. Tenhle nápad s přibroušeným čepem se mě hodně líbí. Takže přes zimu mám zase práci a vrátím tam jehly. Jehly a kroužky jsem si schoval. Jen mi není jasný co mám nahřát. Z textu mi vyplývá, že mám nahřát nový čep, když ho mám pak lisovat ale to ho budu mít problém do pístu dostat. Takže když použiju to co mám na krku tak mám správně nahřívat píst. Já se radši ujistím, protože zatím jsem vždy lisoval za studena...

Na druhou stranu jsem na klecích najezil celkem cca 4-5 tisíc kilometrů během každoročních prázdninových výletů a bez problémů :)

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: úte říj 04, 2016 22:18:53
od Azor
Zajisté že píst, čep by naopak měl být co nejstudenější. Ono stačí trochu se nad tím zamyslet, vždycky je lepší nejdřív pochopit proč je něco takhle nebo jak to funguje, to šetří nervy i peníze. :D

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: úte říj 04, 2016 22:22:31
od marhalu
Jj je pozdě večer a už jsem unavenej, tak mi to nemyslí jako za mlada. Spíše jsem to psal jako ujištění, že Pavel nemá nějaký speciální postup :)

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: stř říj 05, 2016 0:47:20
od Pavel
ideální je si natrénovat ten správný grif na nějakém jetém motoru.

Ten zbroušený pístní čep mě napadl, protože ho má každý, jakmile demontuje píst a než ho vyhodit do koše, tak proč si neudělat dílenský přípravek?

Jehličky není problém naskládat, dělám to prstem, který mám od vazelíny a pak si pomáhám s malým plochým šroubovákem. Jak se jehličky naskládají, tak se dají z obou stran čelní kroužky, vezme se nový píst a úplně zlehka zastudena prostrčíš zbroušený čep skrz píst a ojnici. Poté se samozřejmě musí nahřát co nejvíc píst. Fakt na fest, až se vazelína pálí a čmoudí celá ojnice. Přitom si vezmu rukavici, chytnu z boku do ní ten žhavý píst a z druhé strany rychle nasunu palcem studený (klidně vytáhlý z ledičky) nový pístní čep a snažím se ho rychle zasunout co nejvíc to půjde dovnitř. Jde to tak 3 sekundy a pak se čep zahřeje natolik, že už prstem nepůjde dál posunout. Vetšinou se mi podaří čep zasunout skoro celý na 70-90% a zbytek pak zalisuju přípravkem na pístní čep. Když jsem to dělal poprvé, tak mi to trvalo tak 1 hodinu, nyní to zvládnu tak za 10 minut i se skládáním jehliček a nahřátím pístu včetně finálního dolisování čepu a zajištění segerovkami.

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 11:13:20
od Azor
Tak pánové, zase jeden námět k přemýšlení. Cesty Páně jsou dosud neprozkoumané, takže se stalo, že jsem se v hospodě setkal s jedním už staříkem, který tvrdil, že za totáče dělal v Motokovu a nějaký čas měl na starost i vývoz Pionýrů a Babett na Západ. Oni tam údajně zcela zásadně a to z hlediska kvality požadovali, aby ojniční ložiska byla v klecovém provedení, nikoliv jako volně ložené jehly. Když jsem namítal proč se to nedělalo i u strojů pro tuzemsko, když je to montážně jednodušší, považoval mě za cvoka - a kde by tehdy stát vzal devizy na ty ložiska ? Ona se totiž tehdy v tuzemsku kvalitní klecová ložiska sehnat prostě nedala. A hned jako další příklad uvedl - u 207 byly u spojky jehly volně, u 210 si už fabrika vydupala možnost montovat klecová, a dál povídal: proč myslíš, že v katalogu je u těchto ložisek uvedeno INA ? - no prostě proto, že tuzemský výrobce to nebyl schopný dodat (ne že by to dělala jen tahle firma, ale s ní byl na dodávky kontrakt). Přeberte si to sami, patent na nejchytřejšího si rozhodně nedělám.

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 15:29:50
od Pavel
Máme tady rozpor. I FajnTom mi tvrdil, že je lepší jehlová klec :) Já ale zarytě tvrdím, že jsou lepší jehly. Tak si to přeberte :)

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 16:21:20
od DRN
Jediná výhoda volnejch jehel je cena. Je pravda, že mají oproti kleci vyšší únosnost, ale to ti je při zatížení jaký tam je jedno.

Výhod klecí je několik:
snadná montáž
váha
snesou podstatně vyšší otáčky


Problém je v klalitě a druhu používanejch klecí.

Re: Klec nebo jehly?

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 16:30:43
od Pavel
U jehel mám tu výhodu, že jsou kvalitní. Kdežto jak píšeš, u klece člověk nikdy neví, kdo ji vyrobil.

Kromě toho ale když ojnici vyložíš 25 jehlami, tak je tam mnohem menší vůle, než když dáš jehlovou klec, která prostě cinká.

Jinak co se týče otáček, tak já provozuju Babettu na 8000-9000 otáček a neměl jsem s jehlami nikdy problém. A víc než 10000 točit nehodlám.