Nazdar lidi, klasický začátek jara, první pořádný výjezd s Babettou 210, okruh cca 10 km, vše OK, pak okruh cca 6 km vše OK, pak tedy na jistotu dálková 20 km od domu a ejhle při třetím průměrném kopci začala Babetta trochu škubat, ale kopec překonala, při dojezdu z kopce chcipla a už se nedala nakopnout ani po odpočinku. Rozebral jsem karburátor, profoukl tu velkou trysku, chvíli se nechala prosit ale pak konečně naskočila a podle pohybu plynu šla pěkně do otáček. Sedl jsem na ni a rozjel to domů, ale po cca 1 km úbytek výkonu, do kopců jsem musel zuřivě přišlapávat z plné síly a jelo se tak max.10 km/hod, občasná detonace z výfuku, cinkavý zvuk jakoby šel válec nasucho, ale bohužel noc na krku a tak jsem to držel aspoň na těch 10 km/hod. Vypadalo to jako porucha na elektrice, světlo jsem musel mít zapnuté, ale vzhledem k malé rychlosti to jen tak tak osvětlovalo cestu. Naštěstí mně to pořád tou rychlostí s výkyvy výkonu a s občasným malým bouchnutím ve výfuku vezlo a vezlo, ale pak jsemusel cca 2 km od domova zabrzdit při nájezdu na hlavní a zdechlo to a už se to nepodařilo nastartovat, ani to neškytlo – domů jsem to dotlačil, ale spokojen – 2 km pod večerními hvězdami po rovině – romantika )
Ráno pohoda, připravím si nářadí a vrhnu se na tyristor – výměna za jiný ověřený z jiné B 210 – nepomohlo, výměna jiné indukční cívky – nepomohlo, tak nastoupilo měření elktroměřákem – starý ručkový – jakési údaje jsme odečetli
Na svorky indukční cívky – 1 a 15 mi z alternátoru jde cca 10 – 12 V ( důl.pozn. - na cívce jsem nechal připojenou jen svorku 15, tu svorku 1 jsem odpojil a měřil jsem jako výstup z alternátoru nezatíženého cívkou – napětí naprázdno )
indukční cívku jsme změřili – hodnoty odpovídají – je v pořádku ( 1 – 15 – cca 1 ohm, 15 – VN – cca 5600 ohmů ), změřili jsme ohmicky i tyristor – hodnoty byly - mezi G a ostatními 3 kolíky – nekonečno, mezi I a 1 nějakých cca 280 – 300 ohmů. A na konci vysokonapěťového vodiče co má fajfku ke svíčce není jiskra. Co s tím, podle mne karburátor je po včerejšku v pořádku, profouknutá tryska, lanko plynu chodí, ale nevím co s tím, že nemám jiskru – všechny spoje podotahované a nic. Poradíte ?
A co ten zvonivý zvuk válce a trhaný chod až k úplnému zdechnutí ? Nedostatek komprese, přidřené ?