Stránka 1 z 1

Oilmaster

PříspěvekNapsal: pát pro 25, 2009 22:52:31
od butan
Na starcově fóru jsem zjistil že existuje čerpadlo oilmaster.
Funguje to tak, že v nádrži je čistý benzín, a (zubové?) čerpadlo dávkuje ulej ze zvláštní nádržky přímo do difuzoru karburátoru. Průtok oleje závisí na otevření karburátoru i na otáčkách motoru. Nemáte někdo grafy, jaká je ta závislost průtoku dávkovacího čerpadla?
Lubor

Re: Oilmaster

PříspěvekNapsal: čtv pro 31, 2009 2:08:17
od LADAIII
Promin,ale k cemu je to dobry? Babetty najezdi desetitisice kilaku bez problemu na naredenou smes. Jedine v cem je problem, nebo muze byt problem, kdyz to stoji radove mesice bez pohybu, kdyz si sedne olej. Krasa tohoto stroje je v jeho relativni jednoduchosti a toto je dalsi kram navic, rsp. potencionalni zdroj problemu.

Re: Oilmaster

PříspěvekNapsal: čtv pro 31, 2009 15:24:57
od Angelo
Ale zase můžeš zaject na benzínku a v klidu si natankovat jenom benzín :D :D

Re: Oilmaster

PříspěvekNapsal: sob led 02, 2010 17:59:36
od butan
No já to na Babettu nechci. mám jeden dlohodobý projekt kogenerační vytápění doma. No a nějaká stará vojenská elektrocentrála, doplněná oilmastererem by snad mohla pracovat na zemní plyn, což je nutnost pro to vytápění, prostě to má být místo kotle. No a když už jsem na babeťáckém fóru našel o existenci toho oilmastra, tak sonduji dál, zda to někdo nemá na větší motorce, nezná podrobněji.
Už jsem o tom s nějakými motorkáři mluvil, důležitou vlastností Oilmastra asi je že kapky oleje které vytváří jsou větší než kapky (mlha) benzínu. Olej nejde přez emulzní komůrku. Velké kapky přilnou ke stěnám a nespalují se v takové miře.

No a kdyby to přece někdo chtěl na Babettu, tak šlo by to, stačí peristaltické čerpadlo poháněné krokovým motorkem, a kroky do motoru by vytvářel palubní mikropočítač podobně jako v debatě o řízení předstihu.
Lubor

Re: Oilmaster

PříspěvekNapsal: úte led 12, 2010 23:31:53
od martin110r
Osobne nepodporujem oilmaster na Babette. Ak by to niekto dal na Babettu, tak by ma zaujímala napríklad vec, ako je vyriešená kontrola oleja? Respektíve je v nádržke na olej akýsi plavák-obdoba palivomera? Dosť by som sa bál, že niekto natankuje plnú nádrž benzínu, neskontroluje si množstvo oleja, alebo si povie to vydrží a olej sa mu minie skôr ako benzín. A zistí to až keď ostane stáť so zadretým motorom. Pôvodný systém benzín+olej v jednej nádrži je na istotu. Nehrozí, že sa olej minie skôr, ako benzín.

Re: Oilmaster

PříspěvekNapsal: stř led 13, 2010 3:29:28
od Jenda
martin110r píše:...tak by ma zaujímala napríklad vec, ako je vyriešená kontrola oleja?

tahle věc byla u nějaký Jawy 350, motorka se jmenovala Jawa 350 Oilmaster, tuším. Jak byla vyřešená kontrola nevím, bylo tam snad jen okýnko na kontrolu hladiny oleje. Jinak na 100% souhlas na Babettu se to nehodí. Složitej pohon a synchronizace čerpadla oleje, v případě selhání, což se stane ani nevíš jak, totální průser...

Re: Oilmaster

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2010 17:21:39
od ici.m
tak oilmaster mali uz stare čztky 125, 175 typy 477,487 bolo to riesene tak ze to ccerpadlo bolo na kluke a ovadalo ho este aj plynove lanko.... skus si o tom pohladat viac na nete

Re: Oilmaster

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2010 22:39:33
od butan
Jo našel jsem různé řezy a výkresy, ale závislot průtoku oleje na na poloze plynu je mi zcela nejasná :-(
Na otáčkách to asi závisí přímo úměrně.
Už jsem tu vyslovil hypotézu, že úspora oleje je podle mně daná jeho velkými kapkami, ale potvrzenou ji nemám.
A nová informace ohledně mazání, malé 4 takty, které jsou teď šlágrem u křovinořezů a pil, se podržte se, mažou směsí.
Lubor